waldemar.m waldemar.m
66
BLOG

List do Kancelarii Prezydenta RP

waldemar.m waldemar.m Polityka Obserwuj notkę 0

Andrzej Dera

Minister

Kancelaria Prezydenta RP

Szanowny Panie,

Wprawdzie mieszkam poza granicami RP, ale żywo i na bieżąco interesuję się tym, co się dzieje w mojej Ojczyźnie, nazywanej do dzisiejszego dnia przez obywateli RP Rzeczypospolitą Polską, a w szczególności bezprawiem, jakie ma miejsce w stosunku do Trybunału Konstytucyjnego.

Dzisiaj przeczytałem na platformie Onet.pl informację o tym, że miał Pan nieszczęście wypowiedzieć się na ten temat:

# Andrzej Dera odnosząc się do apelu posłów PO i Nowoczesnej podkreślił, że obecnie w Trybunale Konstytucyjnym zasiada 15 sędziów, którzy złożyli ślubowanie przed prezydentem.

- W tej chwili jest 15 sędziów, którzy mają złożone ślubowanie przed prezydentem zgodnie z konstytucją. #

Mam do Pana dwa pytania i liczę na to, że udzieli mi Pan merytorycznej odpowiedzi.

1. Dlaczego zabiera Pan głos w sprawach dotyczących Trybunału Konstytucyjnego, jeżeli nie należy to do Pańskich obowiązków służbowych?

2. Gdzie w Konstytucji RP znalazł Pan przepis o tym, że sędziowie Trybunału Konstytucyjnego składają ślubowanie przed prezydentem RP?

Z poważaniem

Waldemar Mordkowicz

Doradca Prezydenta Polski

Kijów, 2016-11-08

tel.: +380-97-0569026

waldemar.m@onet.pl

waldemar.m
O mnie waldemar.m

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka