waldemar.m waldemar.m
65
BLOG

Dyskusje poza prawem, czyli nihilizm polityczny i urzędniczy

waldemar.m waldemar.m Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Dyskusje poza prawem, czyli nihilizm polityczny i urzędniczy

Nie jest tajemnicą poliszynela, że jestem jedną z osób najpilniej śledzącą za kolejnymi "reformami" w resorcie Edukacji i ma to swoje realne umocowanie, gdyż od prawie roku walczę o LO im. J.M. Ossolińskiego w Brzegu Dolnym.

Nie umknęło więc mojej uwadze wystąpienie Minister Anny Zalewskiej, która prezentowała założenia reformy w systemie edukacji.

W szczególności zainteresował mnie krótki, ale jakże charakterystyczny dla polityków i urzędników fragment jej wystąpienia

# Dyskutowałam z organami prowadzącymi, czyli z powiatami, na temat kumulacji rocznika. Te nie widziały większego problemu. Przed nami dwa lata bacznej obserwacji i reagowania na bieżące sytuacje - skomentowała Zalewska. #

Przecież takie sformułowanie jest oznaką nihilizmu prawowego MEN !

Nihilizm polega na tym, że powiaty bezprawnie są organami prowadzącymi szkoły ponadgimnazjalne, gdyż nie są jednostkami samorządu terytorialnego!!!

Pomyślałem sobie, że przecież to tylko słowa i dlatego rzuciłem się na oficjalne strony MEN, żeby upewnić się iż moje przypuszczenie o nihiliźmie urzędników jest błędne.

Na stronie Ministerstwa Edukacji narodowej rozmieszczonej na Twiterze znalazłem pod adresem

https://twitter.com/MEN_GOV_PL/status/776759134985318400?ref_src=twsrc%5Etfw

komunikat o zmianach od 1 września 2017 dla gimnazjów, fragment którego cytuję poniżej:

# Decyzja, co do formy i czasu przekształcenia gimnazjum należy do kompetencji odpowiednio:

- samorządu prowadzącego gimnazjum;

- osoby prawnej nie będącej jednostką samorządu terytorialnego lub osoby fizycznej prowadzącej dotychczasowe gimnazjum, o ile zmiany nie nastąpią z mocy ustawy. #

Z przerażeniem konstatowałem, że nihilizm jest nihilizm i znajduje swoje realne odwzorowanie jak w słowach tak i w piśmie, o czym można się przekonać poniżej.

Dana norma powinna brzmieć następująco:

Decyzja, co do formy i czasu przekształcenia gimnazjum należy do kompetencji odpowiednio:

- jednostki samorządu terytorialnego prowadzącego gimnazjum;

- osoby prawnej nie będącej jednostką samorządu terytorialnego lub osoby fizycznej prowadzącej dotychczasowe gimnazjum za zgodą jednostki samorządu terytorialnego z którym osoby prawne i osoby fizyczne mają popisane porozumienia o prowadzeniu gimnazjum.

I nie ma zmiłuj się Szanowna Pani Minister!

 

 

waldemar.m
O mnie waldemar.m

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie