Karta katalogowa w Centrum Badania i Dokumentowania w Rzymie
Karta katalogowa w Centrum Badania i Dokumentowania w Rzymie
waldemar.m waldemar.m
61
BLOG

Polskie czerwce

waldemar.m waldemar.m Polityka Obserwuj notkę 0

Polskie czerwce

W czerwcu 1956 robotnicy zorganizowali strajk w zakładach przemysłowych Poznania, po czym wyszli na ulice i zorganizowali pochód, który szybko przekształcił się w manifestację społeczeństwa, o czym niewątpliwie świadczy fakt zgromadzenia się ok. 100 tyś. osób przed budynkiem Prezydium Miejskiej Rady Narodowej.

W czerwcu 1976 robotnicy zakładów przemysłowych Radomia zorganizowali strajk, który podobnie jak w Poznaniu, szybko przekształcił się w manifestację społeczeństwa, która została brutalnie spacyfikowana przez siły milicji i ZOMO. Dzień później władze rozpoczęły w mediach, na stadionach i placach szeroko zakrojoną kampanię propagandową, która miała na celu potępienie i zdyskredytowanie protestujących, których nazwano "radomskimi warchołami". Studentów Politechniki Wrocławskiej zgoniono na manifestację potępiającą radomskich warchołów, ale ja odmówiłem brania udziału w tym cyrku. 

W czerwcu 1991 do naszej Ojczyzny przyjechał jej syn, Papież Jan Paweł II. Odwiedził między innymi Włocławek, gdzie wręczono jemu album wystawy "Skarby Diecezji Włocławskiej". Album był wydany przez moją f-mę "Alchem" w 105 specjalnie oprawionych w skórę egzemplarzach:

- dwa albumy oprawiono w białą skórę (jeden dla Jana Pawła II a drugi dla mnie - Papież podpisał ten mój egzemplarz);

- 103 albumy oprawiono w czerwoną skórę i wręczono wszystkim biskupom, członkom Konferencji Episkopatu Polski.

Był to jeden z moich wkładów w zorganizowanie wizyty Papieża we Włocławku.

Swój egzemplarz Papież zabrał do Watykanu i przekazał do zbiorów biblioteki watykańskiej.

W czerwcu 2016 przekonałem się, że album podarowany Papieżowi rzeczywiście jest w zbiorach Centrum Badań i Dokumentowania Pontyfikatu Papieża Jana Pawła II (załączam 3 ilustracje). Mając tak silny argument w ręku wystąpiłem do Przewodniczącego Konferencji Episkopatu Polski z prośbą o udzielenie mi pomocy w przekonaniu Marszałka Sejmu, że należy sprostować błąd w Konstytucji RP zamieniając słowa "Rzeczypospolita Polska" słowem "Polska", czyli spełnić postulat Prymasa Stefana Wyszyńskiego wypowiedziany przez niego 1 czerwca 1958 r.:

# Na każdym kroku walczyć będziemy o to, aby Polska - Polską była, aby w Polsce po polsku się myślało. #

Zobacz galerię zdjęć:

Okładka albumu - biała skóra
Okładka albumu - biała skóra Słowo wstępne wydawcy albumu
waldemar.m
O mnie waldemar.m

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka