waldemar.m waldemar.m
49
BLOG

Pomieszanie z poplątaniem

waldemar.m waldemar.m Polityka Obserwuj notkę 0

Podczas uroczystości wręczenia  odznaczeń na Zamku Królewskim w Warszawie, Prezydent Duda przemówił do obecnych następującymi słowami:

# Order Orła Białego ma wielkie znaczenie dlaRzeczypospolitej. W ten order wpisanajest polskahistoria. #

Wśród nowych kawalerów tego odznaczenia była również prof. Wanda Połtawska, była więźniarka obozu w Ravensbrueck. Została uhonorowana najwyższym polskim odznaczeniem "w uznaniu znamienitych zasług dla Rzeczypospolitej Polskiej ..."

I właśnie ona poprosiła o głos na zakończenie uroczystości:

# Jest 3 maja. Pierwszą defiladą, jaką pamiętam, był pułk husarii konnej i Piłsudski na Kasztance, a ja, dziecko, byłam wniesiona na trybuny i pokazywali mi to - mówiła. - I żyłam cały czas tą świadomością, że jest 3 Maj, że jest Polska i sens życia. #

Panie Prezydencie,

Jeśli praca nad nowym wariantem Konstytucji będzie prowadzona w takim bełkocie pojęciowym, to nigdy nie doczekamy się wolnej Polski.

waldemar.m
O mnie waldemar.m

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka