waldemar.m waldemar.m
60
BLOG

Panel dyskusyjny

waldemar.m waldemar.m Polityka Obserwuj notkę 0

Michał Rachoń

Szef Działu Publicystyki

TVP Info

26 stycznia br., wysłałem do Pana list, w którym zgłosiłem deklarację wzięcia udziału w castingu na współpracę z TVP Info. Moim atutem jest siła argumentów zawarta w komentarzach do sytuacji politycznej w kraju (i nie tylko).

Swoim listem nie narzucałem ani Panu, ani redakcji którą Pan kieruje, formy, w jakiej moje analizy miałyby być wykorzystane.

Czas biegnie, życie dookoła nas wiruje w takim tempie, że już pominutno trzeba śledzić za wydarzeniami, więc i ja nie zasypiam gruszek w popiele.

Świat dzienny ujrzały moje kolejne analizy rozwijające temat "niepraworządności" działań Prezydenta Dudy w sprawie Trybunału Konstytucyjnego. Nie wysyłałem ich, gdyż czekałem na Pańską reakcję, ale miały miejsce trzy wydarzenia, które zmusiły mnie do działania bez oczekiwania na otrzymanie odpowiedzi od Pana:

1. Senat UJ odrzucił skargę p. Krzysztofa Kopacza na Uchwałę Wydziału Prawa i Administracji UJ w sprawie "niekonstytucyjnych działań Prezydenta RP".

2. Jakiś paranoik opublikował petycję do Senatu UJ z wnioskiem o pozbawienie Prezydenta RP tytułu doktora prawa, którą to petycję poparło do tej pory ponad 20.000 idiotów (według nomenklatury S. Lema).

3. Onet.pl zamieścił artykuł o TVP, który nie może przyprawiać Pana o zawrót głowy:

#"Wiadomości" TVP1 odnotowały - w zeszłym miesiącu - stratę 410 tys. widzów - wynika z badań Nielsen Audience Measurement, do których dotarły Wirtualnemedia.pl. Z danych wynika również, że ostatnim tygodniu stycznia "Fakty" TVN odnotowały przewagę nad konkurencyjnymi "Wiadomościami".#

Koncentracja takich sygnałów może doprowadzić do sytuacji, w której nie będzie potrzeby pytać o to "po kim bije dzwon?", i stąd właśnie wypływa moja propozycja zorganizowania panelu dyskusyjnego, który powinien Pan osobiście moderować.

Panel powinien dać odpowiedzi na pytania o to, które z działań Prezydenta RP Andrzeja Dudy naruszały Konstytucję RP:

1. Odmowa przyjęcia ślubowania od kandydatów na sędziów Trybunału Konstytucyjnego rekomendowanych Prezydentowi RP przez Sejm VII kadencji.

2. Podpisanie nowelizacji Ustawy o Trybunale Konstytucyjnym z dn, 19.11.2015 r.

3. Przyjęcie ślubowania od kandydatów na sędziów Trybunału Konstytucyjnego rekomendowanych Prezydentowi przez Sejm VIII kadencji.

Nie da się udzielić prawidłowych odpowiedzi na te pytania bez znajomości moich analiz, posyłam więc Panu kolejne dwie analizy, po zapoznaniu się z którymi będzie Pan mógł rozstawić kropki nad "i".

Do udziału w panelu powinien Pan zaprosić:

1. Prof. J. Zimmermana – Promotora pracy doktorskiej Andtueja Dudy, sygnatariusza Uchwały Wydziału Prawa i Administracji UJ.

2. Ryszarda Petru – Lidera "Nowoczesnej".

3. Grzegorza Schetynę – Lidera PO

4. Przedstawiciela autorów petycji o pozbawienie A. Dudy tytułu doktora nauk prawnych

5. P. Kukiza – Lidera "Kukiz'15"

6. Tomasza Lisa – Redaktora Naczelnego "Newsweek Polska".

Obrońców Prezydenta nie trzeba zapraszać, gdyż albo Prezydenta obroni prawda, albo ... nic.

Deklaruję swój udział w tym panelu za pośrednictwem Skype.

Z poważaniem

Waldemar Mordkowicz

Kijów, 2016-02-03

waldemar.m
O mnie waldemar.m

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka