waldemar.m waldemar.m
127
BLOG

Komu się pomieszało i poplątało, a kto myśli logicznie

waldemar.m waldemar.m Polityka Obserwuj notkę 24

Odezwał się, po dłuższej nieobecności, Janusz Gorzów, wieloletni komentator moich tekstów.

Odezwał się po dłuższym milczeniu, ale już w pierwszych słowach swojego komentarza dał sygnał (liczba mnoga), że milczenie nie oznaczało kompletnej rozłąki:

#Twoje ostatnie notki to pomieszanie z poplątaniem.#
W odróżnieniu od większości komentatorów odniósł swoje słowa do konkretnego przykładu, jakim jest tekst, w którym poruszyłem kwestię niemieckiego śpiewania na oficjalnej imprezie, jakim był jarmark organizowany przez lokalnego przedstawiciela władzy. Tekstowi nadałem prowokacyjny tytuł "Zapomnieliście, jak zaczynał się faszyzm?":

#Przykładowa ta powyżej.
Używasz pojęcia faszyzm w kontekście nazizmu (narodowego socjalizmu).
Faszyzm był w faszystowskich Włoszech i znaczył tyle co więź.
W Niemczech do których nawiązujesz panował wówczas nazizm.
W Polsce najbliższym znaczeniowo pojęciem do faszyzmu byłaby solidarność.
Fundamentem nazizmu były kwestie rasowe, czyli od nacjonalizmu a la Deutschland über alles do szowinizmu a la ustawy norymberskie.#

Przyznam, że mnie zaskoczył, ale i ... zmartwił. Nie odniósł do sytuacji opisanej w komentowanym tekście, tylko udzielił mi lekscji na temat patologicznych więzi międzyludzkich, kosztujących Europę kilkadziesiąt milionów straconych ludzi.

Moja reakcja mogła być tylko jedna – prośba o więcej komentarzy i więcej krytycznych uwag:

#A ty się nie krępuj. Ty komentuj. Krytykuj. Ja zawsze zareaguję.#
Jak się złożyło deklarację, to musiało się zareagować. Grasz słowami, ale nie ze mną te numery. Dokonuję rozbioru Twoich słów, krok po kroku:

#Jest absolutnie logiczne, że faszyzm rozpoczął swój marsz na salony z Włoch, kolebki mafii.
Więzi powinny być tylko rodzinne. Wszystkie inne rodzą mafię. 
Mafia, to organizacja na tle ekonomicznym.
Faszyzm, to mafia na tle politycznym.
Nazizm, to faszyzm w wykonaniu hitlerowskim
Banderyzm, to nazizm w wykonaniu ukraińskim.
Komunizm, to banderyzm w wykonaniu alkoholicznym.
I wreszcie
platformizm, to komunizm w wykonaniu POpapranych przyjaciół.#
Twierdzisz Januszu, że:
#Fundamentem nazizmu były kwestie rasowe#
ale ja muszę poddać w wątpliwość Twoje stanowsiko:

Fundamentem nazizmu były kwestie ambicjonalne (kompleks niższości) skryte za tynkiem kwestii rasowych.

P.S.: Zajrzyj do tamtej notki i zobacz, jak Twój komentarz wpłynął na jej zawartość.

waldemar.m
O mnie waldemar.m

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka