waldemar.m waldemar.m
216
BLOG

Kiedy zaczną się w Ukrainie reformy?

waldemar.m waldemar.m Polityka Obserwuj notkę 14

 

Trudne pytanie? Jeśli dla kogoś ono jest trudne, to znaczy, że ten ktoś jest "ekspertem", "specjalistą", "obserwatorem politycznym", etc.

Ja, "oszust pospolity" mogę sobie pozwolić na szczerość i udzielić konkretną odpowiedź.

Reformy zaczną się nie wcześniej niż ekipa, który dorwała się do władzy zostanie oderwany od zysków na codziennych różnicach kursowych.

W poniedziałek oficjalny kurs wynosił 33,5 hr/dolar. NBU (a raczej tandem Poroszenko-Gontariewa) skupił "nadwyżkę" dolara na międzybankowej giełdzie – 80 mln USD po oficjalnemu kursu.

Skąd w Ukrainie nadwyżka dolarów? Tą nadwyżkę wygenerowało rozporządzenie NBU o przymusowej sprzedaży waluty na międzybankowej giełdzie (MBG) przez eksporterów i jednoczesnym zakazie sprzedaży waluty importerom.

Na drugi dzień, genialnie kierowany (powinno być – ręcznie sterowany) przez Gontariewą NBU sprzedał na MBG 80 mln USD po ..... 21 hr/dolar. Liczmy:

(33,5 – 21)*80mln/USD = 20 mln USD

20 mln USD*30hr/USD (kurs dolara hurtem na rynku) = 600 mln hr

Szybko, bez brudzenia sobie rąk i uciekania do Rosji. W ciągu jednego dnia zysk wyniosł 600 mln hrywien. Zysk od jednej operacji!!!

 

Wczoraj jeden z czytelników moich blogów przysłał mi pewną sumę dolarów (nie, nie wystarczy na komputer!). Ja mam konto w banku Kołomojskiego. Skąd oni wiedzieli, że ja mam dostać walutę – nie wiem, ale otrzymałem od banku informację na temat zasad otrzymywania przekazów pieniężnych walutowych, a w tej informacji bank przypomina mi, że mogę otrzymywać dowolną walutę, bank zapisze mi ją w walucie przekazu na konto, a ja sam zadecyduję co zdjąć z konta: daną walutę, czy hrywny.

Uśmiechnąłem się pod nosem i potraktowałem tą informację jak czystej wody wizjonerstwo, gdyż takie zasady obowiązywały caly czas.

Jednak wieczorem uśmieszka zniknęła z mojej twarzy, gdyż przeczytałem informację o nowym rozporządzeniu Gontariewej. NBU zarządził obowiązkową konwertację waluty do grywny od dowolnych przekazów.

Poczułem, że jakaś łapa grzebie w moich kieszeniach bez mojego pozwolenia.

Zbiegło się to w czasie z informacją o kursie walut w punktach obmiany walut i na czarnym rynku. Kurs był odpowiednio 30/33 i 30/35.

Przeliczyłem sobie w pamięci ile otrzymam i ... czekałem na przekaz. Gdy go otrzymałem (w dolarach) przystąpiłem do konwertacji dolarów w hrywnę.

Rzut oka na kurs wymiany w banku Kołomojskiego i ... natychmiast zrozumiałem czyja łapa grzebie w moich kieszeniach!!! To była łapa Gontariewoj.

Oceńcie sami:

Wszedłem na swoją stronę w moim banku i tam zobaczyłem kurs dolara:

-  kupno      - 21hr/dolar

- sprzedaż   - 25 hr/dołar

Byłem w szoku. Szybko poleciałem szukać kursów na Ukr.net i tam przeczytałem następujące:

Dolar:

Kupno                  - 21.93

Sprzedaż              - 26,37

Oficjalny NBU      - 23.77

Zrozumiałem!

Z reformami to jeszcze na długo

Zobacz galerię zdjęć:

waldemar.m
O mnie waldemar.m

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka