waldemar.m waldemar.m
776
BLOG

Prostak i bufon na Salonie

waldemar.m waldemar.m Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 21

 Jeszcze kilka lat temu, myślałem, że w CERN (lub w ośrodkach związanych z tym grajdołkiem) pracuje elita tych, którzy studiowali nauki przyrodnicze.

 

Jednak gdy przeczytałem pierwszy akapit fragment notki "Dlaczego w lustrze "góra i dół" pozostają niezmienione:

 

Wielu z nas zapewne przypomina sobie konfuzję związaną z banalnym pytaniem: dlaczego w lustrze lewe zamienia się na prawe, a „góra i dół” pozostają niezamienione? Nauczyciele fizyki w szkołach nim zaskoczeni, często gubią się w wyjaśnieniach. A odpowiedź  jest przecież bardzo prosta – a dlaczego miałyby być zamienione? Przecież mowa jest o zupełnie innych zagadnieniach, relacja góra-dół to w efekcie definicja tylko pewnego kierunku, a relacja lewe-prawe to zupełnie coś innego, i bardziej skomplikowanego.

 

wsparty wielokrotnymi banami wszystkich, którzy delikatnie wyrazili jakąkolwiek wątpliwość co stanu umysłowego autora notki, to zrozumiałem, że mamy do czynienia z prostakiem i bufonem, co jest chyba cechą charakterystyczną wszystkich pracujących przy tym projekcie, lub z nim związanych.

 

Czytelniku!

 

Czy ty doznałeś konfuzji czytając notkę  "Dlaczego w lustrze ..."?

 

Ja zdecydowanie tak!

 

Czy odpowiadałeś kiedykolwiek w życiu na pytanie – Dlaczego w lustrze lewe zamienia się na prawe?

 

Mnie nikt nigdy nie zadawał takiego pytania!

 

Nie wiecie dlaczego? Bo w tym środowisku, w którym ja się obracałem nie było prostaków i bufonów.

 

Przecież każdy normalny człowiek widział siebie chociaż raz w życiu w lustrze, zanim zaczął się zastanawiać nad tym, która jego ręka jest prawa, a która lewa i doskonale rozumiał, że lustro niczego nie odwraca.

 

Gdyby odwracało, to obraz mojej prawej ręki byłby po prawej stronie obrazu w lustrze, a nie jest.

 

Każdy to może sprawdzić. Wytarczy stanąć naprzeciwko lustra i poruszać palcami u rąk, oraz mrugnąć na przemian powiekami.

waldemar.m
O mnie waldemar.m

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie