waldemar.m waldemar.m
961
BLOG

Petro powiedział, Petro skłamał!

waldemar.m waldemar.m Polityka Obserwuj notkę 42

Petro Poroszenko, czynny Prezydent Ukrainy, wybrany na ten post głosami Ukraińców, okłamał ich nie zważając na to, że głosy te były okupione krwią najodważniejszych i najbardziej zdesperowanych.

 

Zrobił to dzisiaj publikując 25 sierpnia 2014 r. oświadczenie, w którym informuje rodaków, że rozpuścił Radę Najwyższą Ukrainy.

 

Zacytujmy jego słowa:

 

Вибори нового парламенту відбудуться 26 жовтня 2014 року.

Wybory nowego parlamentu odbędą się 26 października 2014 r.

 

Це рішення я ухвалив у строгій відповідності зі статтею 90 Конституції України.

Tą decyzję ja podjąłem w ścisłej zgodności z art.90 Konstytucji Ukrainy.

 

Zwracam waszą uwagę na te słowa - "w ścisłej zgodności".

 

Po takich słowach wstyd mieć jakiekolwiek wątpliwości w dobre intencje nowego prezydenta.

 

A jednak, ja je mam i zaraz dowiodę wam, że moje wątpliwości w prawdomówność prezydenta nie są bezpodstawne.

 

1. Ogłosił o rozwiązaniu Rady Najwyższej w imperatywnym tonie i w czasie dokonanym:

 

Конституція дає Президенту право розпускати Верховну Раду. Цим правом я і скористався.

Konstytucja daje Prezydentowi prawo rozwiązywania Rady Najwyższej. Z tego prawa ja skorzystałem.

 

nie zważając na to, że 25 sierpnia jest oficjalnym dniem wolnym od pracy.

 

Mógł to zrobić w dniu inauguracji podpisując odpowiedni Dekret, ale on słucha niedokształconych doradców i dlatego mamy to co mamy.

 

2. Zajrzyjmy do Konstytucji i zobaczmy, co ona mówi na temat terminu wyborów nadzwyczajnych do Rady najwyższej:

 

Стаття 77. Позачергові вибори до Верховної Ради України призначаються Президентом України і проводяться в період шістдесяти днів з дня опублікування рішення про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України.

Artykuł 77.Wybory nadzwyczajne do Rady Najwyższej Ukrainy wyznacza Prezydent Ukrainy i przeprowadza się je w ciągu sześćdziesięciu dni od dnia opublikowania decyzji o przedterminowym rozwiązaniu Rady Najwyższej Ukrainy. 

Nie przedstawiło mi trudności zajrzeć do kalendarza i dokonać odpowiednich obliczeń.

 

Sierpień - do końca miesiąca pozostało 6 dni.

 

Wrzesień – 30 dni.

 

Paćdziernik – 26 dni.

 

Razem: 6 + 30 + 26 = 62 dni !!!

 

Jak więc widzicie, gdyby Prezydent był tak pryncypialny, jak to sugeruje jego dzisiejsze oświadczenie o rozwiązaniu Rady Najwyższej i wyznaczeniu daty wyborów nadzwyczajnych, to wyznaczyłby wybory na sobotę 19 października lub poinformowałby, że na odpowiednim Dekrecie będzie data 27 sierpnia 2014 r. 

 

 

 

 

 

 

 

 

waldemar.m
O mnie waldemar.m

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka