Wektor, to obraz pewnego abstrakcyjnego bytu, służący do ilustrowania ludziom o ograniczonej wyobrażałce zadania tekstowego o ruchu lub siłach.
Uczyli mnie, że wektor ma punkt zaczepienia, kierunek, zwrot i wartość (zwaną często modułem lub długością).
Uczyli mnie, że wektory można zaczepiać lub odczepiać, dodawać, odejmować, mnożyć przez liczbę (skalar) i odwracać (mnożyć przez ujemny skalar).
Uczyli mnie, że przestrzeń musi być opisana 3-ma wymiarami, a objętość jest 3-wymiarowa.
Nie nauczyli mnie tylko jednego – tego, że wekto może być 3-wymiarowy.
Wczoraj poświęcił mi czas Arkadiusz Jadczyk, ale do końca dnia nie udało mi się przekonać mnie do trzywymiarowego wektora.
Jednak moja upierdliwa natarczywość obudziła w nim lwa i postanowił napisać specjalną notkę na ten temat.
Jeśli znowu nie będzie mieszał 3 wektorów z wektorem 3-wmiarowym, to może właśnie dzisiaj nauczę się czegoś nowego.
Komentarze