waldemar.m waldemar.m
381
BLOG

Wypada mi w tym momencie podziekować Panu Waldemarowi

waldemar.m waldemar.m Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 7

Gdy przeczytałem te słowa, to jeszcze raz sprawdziłem na jakim blogu jestem, ale gdy kolejny raz przeczytałem, że słowa te napisał Snafu, to ze zdumienia wpadłem w odrętwienie.

 

Każde odrętwienie się jednak kończy, co pozwoliło mi sprawdzić, czy mnie ktoś nie oszukuje. Kliknąłem w komandę "Komentuj" i pojawił się napis:

 

Nie możesz komentować na tym blogu.

 

Gdy go zobaczyłem wpadłem w obmorok. Teraz nie było wątpliwości. To jest blog Snafu.

 

A za co on mi tak podziękował?

 

Za drobiazg. Oceńcie sami:

 

Zauważyłem, że Waldemar.m polecił Robaxsowi do przeczytania oryginalną prace Plancka z grudnia 1900, w której Planck podaje swoje rozumowanie i na jego podstawie wyprowadza matematyczną formułę, wyrażająca jego słynne prawo.

 

To, że poleciłem tą właśnie pracę, jest zasługą jednego z komentatorów mojej notki. To on zamieścił adres do tej pracy Plancka na moim blogu, a ja go tylko poleciłem Robaksowi.

 

To jednak są drobiazgi. Przeczytałem tekst Snafu i nie uwierzyłem własnym oczom.

 

Gdyby ten tekst napisał prof. Jadczyk, przyjąłbym go normalnie. Ale gdy taki tekst, gloryfifikujący matematykę pod szyldem fizyki, przemyca w Dziale Nauka wykładowca akademicki fizyki, to ... ręce opadają.

 

Liczyłem na to, że dowiem się w jaki sposób Planck zasłużył sobie tą pracą z 1900 r. na miano ojca Mechaniki Kwantowej, ale zawód jakiego doznałem, gdy zrozumiałem, że Snafu sobie zakpił z czytelników, był większy, niż zadowolenie z korespondencyjnych podziękowań.

 

Cóż! A może nie jest jeszcze za późno?

 

Może się Snafu zreflektuje i przygotuje mały wykład na temat swojego punktu widzenia na historyczne wydarzenia, które były udziałem Maksa Plancka, i które można zakwalifikować, jak podwaliny mechaniki kwantowej. 

waldemar.m
O mnie waldemar.m

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie