waldemar.m waldemar.m
438
BLOG

O pomiarach i ich interpretacjach. cz.1

waldemar.m waldemar.m Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 29

 

Kolejny raz zarzucono mi specyficzny stosunek do pomiarów i interpretacji ich wyników:

 

Jesli punkt 1 nie jest zwarty z punktem 2 a wiec nie ma odcinka 1-2 to na L1 mozesz miec napiecie pomiedzy 0 a pelnym napieciem fazy czyli 230, zaleznie jakie sa uplywy w uzwojeniach transformatora i czym to napiecie usilujesz merzyc.

 

Chodziło o wyjaśnienie sytuacji, gdy odcinek 1 nie jest zwarty z punktem 2. Od karola123 dowiedzieliśmy się, że w takiej sytuacji między odcinkiem 1 a ziemią napięcie wynosi "0".

 

Po jakimś czasie doszedł on do wniosku, że napięcie na L1 będzie się wachać pomiędzy 0 a 230V.

 

Ponieważ to jest absolutnie niezrozumiałe (przynajmniej dla mnie), więc pozwoliłem sobie przygotować rysunek, na której ta sytuacja jest jednoznacznie przedstawiona ("Schemat sieci bez odcinka między Cewką1 a punktem 2").

 

Mam nadzieję, że teraz karol123 będzie mógł się jednoznacznie wypowiedzieć na temat napięć:

 

1. Między L1 i ziemią?

 

2. Między odcinkiem 1 a ziemią?

 

3. Inne napięcia na tym schemacie?

 

I najważniejsze pytanie: Czy takie gniazdko będzie pracować, a jeżeli nie to dlaczego?

Zobacz galerię zdjęć:

Obwód L1 - Gniazdko - PEN - ziemia
Obwód L1 - Gniazdko - PEN - ziemia
waldemar.m
O mnie waldemar.m

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie